VADENOT, Notaris VAN HOESTENBERGHE Pieter - Notaris DEWAGTERE Filip

 

VADENOT

Notaris VAN HOESTENBERGHE Pieter - Notaris DEWAGTERE Filip

Dit notariskantoor is uitgerust met een videoconferentiesysteem. Gemak, veiligheid en ecologie zijn de sleutelwoorden van dit systeem. Wij kunnen op afstand optreden met andere notariskantoren die ook met dit systeem zijn uitgerust.
 

VADENOT

Gistelsteenweg 295
8490 Jabbeke
Tel. (050) 81.12.32
Fax. (050) 81.37.34

BV
BTW BE 0665529272
RPR Gent afdeling Brugge
Verzekeringen van het Notariaat cv

Op woensdag- en vrijdagnamiddag werkt het kantoor met gesloten deuren.

...
 

18 januari 2022

Sinds 2021 kan je als eigenaar van een woning het ‘renteloze renovatiekrediet’ aanvragen. Een speciaal krediet voor wie een woning koopt met een slechte energieprestatie en binnen de vijf jaar de energieprestatie daarvan aanzienlijk verbetert. Zo’n krediet vraag je aan bij het verwerven van je woning, wanneer je ook je hypothecair krediet regelt.

Wie kan zo’n krediet aanvragen?

  • Je koopt een huis of appartement in volle eigendom met een slechte energieprestatie. De regeling geldt voor wie sinds 2021 een woning koopt.

  • Je koopt je woning met een hypothecair krediet. Het renovatiekrediet is dus enkel mogelijk in combinatie met een hypothecair hoofdkrediet.

  • De woning moet gelegen zijn in het Vlaamse Gewest.

  • De woning heeft een ondermaatse energieprestatie en je zal die grondig renoveren (investeringen in isolatie, energiezuinige verwarming, hernieuwbare energie).

  • Je bewijst de energieprestatie van de woning voor en na de renovatie aan de hand van het EPC-label. Dat is een lettercode op je energieprestatiecertificaat. Let op, hiervoor heb je een energieprestatiecertificaat nodig die opgesteld is na 2019!

  • De woning heeft bij de verkoop een EPC-Label E of F en moet door renovatie binnen de 5 jaar minimaal EPC-label C halen. Gaat het om een appartement? Dan moet er sprake zijn van een EPC-Label D, E of F en moet door renovatie binnen de 5 jaar minimaal EPC-label B halen.

Hoe vraag je zo’n krediet aan?

Je kan zo’n krediet aanvragen bij verschillende kredietverstrekkers en sociale kredietmaatschappijen. De volledige lijst kan je hier terugvinden. Het renovatiekrediet loopt maximaal 20 jaar.

In de praktijk krijg je een rentesubsidie: je betaalt de rente op je krediet, maar één keer per jaar krijg je de volledig betaalde rente van het Vlaams Energie- en Klimaatagentschap (VEKA) terug. Dit komt dus neer op een renteloos krediet, maar dan wel in de vorm van een terugbetaling. Deze subsidie zorgt voor een fikse besparing. Op de site van Energiesparen.be kan je uitrekenen hoeveel je bespaart.

Je kan maximaal 60.000 euro ontlenen, maar hoeveel jij als koper precies kan ontlenen hangt af van je renovatieplannen. De bank zal kijken naar het oorspronkelijke EPC-label en het vooropgestelde EPC-label. Hoe ambitieuzer je renovatieplannen, hoe meer je kan ontlenen.

Meer informatie kan je terugvinden op de site van Energiesparen.be

Bron: Fednot

17 januari 2022

Dankzij Biddit, een initiatief van de Federatie van het Notariaat (Fednot), hoeven kandidaat-kopers zich niet meer te verplaatsen naar een verkoopzaal om biedingen uit te brengen op een woning. Biddit valt erg in de smaak bij kopers en verkopers van vastgoed. Het aantal verkopen stijgt jaar na jaar.

7.280 verkopen in 2021
Tot nu toe werden er al 17.274 panden via Biddit te koop aangeboden. In het afgelopen jaar ging het vooral om woonhuizen (58,5%), maar ook om gronden (24,4%) en appartementen (13,3%).
Biddit werd in 2018 gelanceerd en was toen goed voor 580 verkopen. Het platform groeit jaar na jaar: in 2019 ging het om 3.964 verkopen, in 2020 om 5.332 verkopen.
Jan Sap, directeur-generaal van Fednot: “Het afgelopen jaar waren er 7.280 verkopen. De groei geeft aan dat Biddit steeds meer gesmaakt wordt door kopers en verkopers van vastgoed. Ook in coronatijden is Biddit een bijzonder gebruiksvriendelijk platform waar duidelijk nood aan is. In 2021 waren er per verkoop gemiddeld 9 bieders die samen gemiddeld 60 biedingen uitbrachten.”

Elk bod is bindend!
De online verkoop is bijzonder transparant: elk bod dat wordt uitgebracht is zichtbaar voor iedereen die Biddit.be bezoekt. Je kan uiteraard niet achterhalen wie de andere bieders zijn. Potentiële kopers kunnen in alle discretie op een of meerdere panden bieden, zonder dat de verkoper en de andere bieders hun identiteit kennen. Enkel de notaris die de verkoop organiseert, weet wie biedt. De verkoper kan er dan weer op rekenen dat de biedingen niet vrijblijvend zijn: elk bod is immers bindend.
Jan Sap: “Wie biedt moet er dus wel zeker van zijn dat hij de geboden prijs kan betalen. Vooraf aankloppen bij banken om zich te informeren over een lening, is een absolute must.”

Wat zijn de voordelen voor de koper?
Bieden kan in alle rust via een laptop, tablet of smartphone, waar de kandidaat-koper zich ook bevindt. Het ganse biedingsproces gebeurt onder begeleiding van een notaris. De voorwaarden van elke verkoop staan op Biddit.be, maar uiteraard kunnen kopers voor bijkomende info steeds terecht bij het notariskantoor dat de verkoop organiseert.
Een woning kopen via Biddit verloopt snel: er moet geen compromis worden getekend en de koper hoeft geen drie tot vier maanden te wachten vooraleer hij de notariële koopakte kan tekenen. De koper kan het verkochte pand betrekken van zodra hij de prijs heeft betaald, binnen de 6 weken na de toewijzing.
Naast de prijs, weet de koper op voorhand welke  kosten hij moet betalen. Het gaat om een degressief percentage en dus afhankelijk van de geboden prijs. Een groot deel van die kosten zijn de registratierechten en andere belastingen.

Wat zijn de voordelen voor de verkoper?
De verkoper kan er vanop aan dat hij voor de woning een prijs krijgt die marktconform is. De verkoper is niet verplicht om de woning te verkopen als hij niet de gewenste prijs voor zijn pand krijgt. Hij kan vooraf met de notaris afspreken onder welke minimumprijs de notaris niet mag toewijzen. De notaris bespreekt ook met de verkoper wat de startprijs (de zogenaamde “instelprijs”) bij de biedingen zal zijn.
De verkoper betaalt aan de notaris de kosten van de tekoopstelling. Die kosten zijn afhankelijk van hoeveel publiciteit de verkoper wil laten voeren en hoeveel bezoekdagen hij wenst.  

Bron: Fednot

11 januari 2022

De maatschappij is sterk veranderd. Kinderen wonen niet alleen bij hun ouder, maar vaak ook bij zijn of haar nieuwe partner. We spreken dan van een stiefouder of een ‘plusouder’. Plusouders hebben geen rechtstreekse verplichting om de pluskinderen te onderhouden, maar er zijn op dat vlak toch een aantal aandachtspunten.

Meebetalen voor de opvoeding?

De voetballessen, de maaltijden thuis, kleren of medische kosten… wonen met kinderen gaat gepaard met een aantal kosten. Een ‘plusouder’ heeft geen rechtstreekse onderhoudsplicht ten aanzien van zijn pluskind. Maar gehuwden hebben wél een plicht om bij te dragen in de lasten van het huwelijk. Voor wettelijk samenwonende partners geldt een gelijkaardige verplichting: zij moeten bijdragen in de lasten van het samenleven. Zolang een stiefkind nog bij zijn ouder inwoont, vallen de kosten van de opvoeding en het levensonderhoud daarbij. Een stiefouder heeft dus wel degelijk een financiële verplichting, maar deze verplichting vloeit voort uit zijn huwelijk of wettelijke samenwoning.

Assepoester

In een specifiek geval geldt wél een rechtstreekse onderhoudsverplichting ten aanzien van een pluskind. Na het overlijden van de ouder van het kind bestaat in hoofde van de plusouder een plicht tot levensonderhoud van het stiefkind. Maar deze plicht is beperkt tot wat de stiefouder erfde van de ouder of toegekend kreeg via een huwelijkscontract of een schenking. Voor de overlevende partner die wettelijk samenwoonde met de overleden ouder geldt dezelfde verplichting.

Pluskinderen krijgen in zo’n geval dus een persoonlijke vordering ten opzichte van hun plusouder. De ‘assepoesterregel’ zoals dit wel eens wordt genoemd, geldt zowel voor de langstlevende gehuwde partner als voor de langstlevende wettelijk samenwonende partner.

En wat bij een adoptie?

Soms wil een stiefouder verder gaan dan louter onderhouden. Sommige plusouders willen hun pluskind iets nalaten, zelfs al voorziet de wet dat niet. Dat kan op verschillende manieren. De notaris kan de plusouder bijvoorbeeld adviseren en begeleiden bij het schenken of het nalaten via een testament. 

Een andere mogelijkheid is om over te gaan tot een adoptie. De plusouder kan kiezen voor een gewone dan wel een volle adoptie. Met een ‘gewone adoptie’ krijgt het stiefkind eerder een bijkomende afstammingsband, naast de oorspronkelijke afstamming. Het pluskind behoudt de banden met de oorspronkelijke familie. Hij zal nog altijd van hen kunnen erven.

Als gevolg van de adoptie verkrijgt het daarnaast dezelfde rechten in de nalatenschap van de adoptant-plusouder als de andere kinderen. Hetzelfde geldt voor de afstammelingen van het pluskind. Het pluskind zal echter niet erven van de bloedverwanten van zijn adoptant-plusouder.  De gewone adoptie kan zowel bij minderjarige als meerderjarige stiefkinderen.

Minder voorkomend is de volle stiefouderadoptie waarbij de juridische afstammingsband met de andere biologische ouder volledig wordt doorknipt. Het kind wordt bij een volle adoptie volledig gelijkgesteld met de biologische kinderen van de plusouder.  Hij krijgt dezelfde rechten en plichten en kan dus bv. ook erven van de bloedverwanten van zijn plusouder. Let wel, de volle adoptie is enkel toepasselijk op minderjarigen. Is het kind meerderjarig, dan zal enkel de gewone adoptie mogelijk zijn.

Bron: Fednot

 

Pieter VAN HOESTENBERGHE
Geassocieerd notaris

pieter.vanhoestenberghe(plaats the 'at' sign hier)vadenot.be

Filip DEWAGTERE
Geassocieerd notaris

filip.dewagtere(plaats the 'at' sign hier)vadenot.be

Jolien DE WACHTER
Kandidaat-notaris

jolien.dewachter(plaats the 'at' sign hier)vadenot.be

Thomas SERCU
Kandidaat-notaris

thomas.sercu(plaats the 'at' sign hier)vadenot.be

Daphné BAERT
Master in de rechten

daphne.baert(plaats the 'at' sign hier)vadenot.be

Sabine BEAUSAERT
Notarieel medewerkster

sabine.beausaert(plaats the 'at' sign hier)vadenot.be

Chantal DEBOODT
Notarieel medewerkster

chantal.deboodt(plaats the 'at' sign hier)vadenot.be

Boekhouding

Liesbeth DEKLERCK
Notarieel medewerkster

liesbeth.deklerck(plaats the 'at' sign hier)vadenot.be

Athina DEKONINCK
Notarieel medewerkster

athina.dekoninck(plaats the 'at' sign hier)vadenot.be

Charlotte DELAERE
Notarieel medewerkster

charlotte.delaere(plaats the 'at' sign hier)vadenot.be

Annelies DEMUYNCK
Notarieel medewerker

annelies.demuynck(plaats the 'at' sign hier)vadenot.be

Boekhouding

Kathy FEYS
Notarieel medewerker

kathy.feys(plaats the 'at' sign hier)vadenot.be

Sarah GRILLET
Notarieel medewerkster

sarah.grillet(plaats the 'at' sign hier)vadenot.be

Tineke HERMY
Notarieel medewerker

tineke.hermy(plaats the 'at' sign hier)vadenot.be

Lorien MEEKERS
Master in het notariaat
Master in de rechten

lorien.meeskens(plaats the 'at' sign hier)vadenot.be

Stan POLLEFLIET
Master in het notariaat
Master in de rechten

stan.pollefliet(plaats the 'at' sign hier)vadenot.be

Ann STRUBBE
Notarieel medewerker

ann.strubbe(plaats the 'at' sign hier)vadenot.be

Nathalie VANDEN BULCKE
Licentiate in het notariaat
Licentiate in de rechten

nathalie.vandenBulcke(plaats the 'at' sign hier)vadenot.be

Kristof VERGOTE
Notarieel medewerker

kristof.vergote(plaats the 'at' sign hier)vadenot.be

Mathieu VERKEMPINCK
Master in het notariaat
Master in de rechten

mathieu.verkempinck(plaats the 'at' sign hier)vadenot.be

 
Notariskantoor Van Hoestenberghe & Dewagtere (vadenot) te Jabbeke (tussen Brugge en Oostende) zoekt een extra, gemotiveerde medewerker voor indienstneming: Jurist / stagiair (m/v/x) 13 januari 2022

Voltijds

Functieomschrijving:

  • je begeleidt cliënten op belangrijke ogenblikken of fasen in hun leven;
  • beheren van juridische dossiers en opstellen van notariële akten.
  • in functie van je interesses en competentieniveau krijg je de mogelijkheid om uiteenlopende soorten dossiers te behandelen dan wel om je te specialiseren in één of twee specifieke domeinen van het notariaat.

Werkomgeving:

Een notariskantoor waar traditie en vernieuwing, ervaring en jong talent hand in hand gaan. Het beste van twee werelden. Het kantoor groeit. Het kantoorgebouw werd uitgebreid met een gloednieuwe verdieping voor de medewerkers. Om ons team te ondersteunen en de goede service te waarborgen, zijn wij op zoek naar een extra juridisch medewerker.  

Wij vragen:

  • Je hebt een juridische universitaire of niet-universitaire opleiding gevolgd (Ervaring binnen het notariaat is een pluspunt)
  • Je bent discreet, gemotiveerd en punctueel.
  • Je werkt zelfstandig, denkt oplossingsgericht en handelt proactief.
  • Je bent een teamspeler.
  • Je bent computerbehendig.
  • Je bent communicatief ingesteld en gaat graag met mensen om.

Wij bieden:

  • Fulltime of 4/5e tewerkstelling
  • Mogelijkheid om een fulltime (37,5 uren) te presteren op 4,5 dagen, zodat je wekelijks een halve dag vrijaf kan nemen;
  • Goede verloning.
  • Gestructureerde organisatie en een sterk geïnformatiseerde omgeving.
  • Dynamische en professionele werkomgeving met twee notarissen en een 19-tal medewerkers waaronder 2 kandidaat-notarissen;
  • De dossierbeheerder werkt samen met een paralegal die hem/haar administratief ondersteunt en wordt goed begeleid door de notarissen / kandidaat-notarissen.
  • Medewerkers krijgen voldoende focustijd om hun inhoudelijke taken kwalitatief uit te voeren (vb. de juridische medewerkers krijgen gedurende 3 halve dagen per week geen externe telefoons; niet-dossiergebonden vragen van cliënteel worden beantwoord in het kader van een beurtrolsysteem).
  • Juristen krijgen de mogelijkheid om zelf besprekingen te houden met klanten.
  • Inzet op kennisverrijking (bijscholingen, uitgebreide juridische bibliotheek en databanken) en kennisdeling (o.m. door juridische kantoorvergaderingen).
  • Aangename werksfeer
  • Meermaals per jaar enkele leuke culturele, culinaire en sportieve teambuildingsactiviteiten
  • Werkzekerheid op lange termijn.
  • Maaltijdcheques, ecocheques, groepsverzekering, hospitalisatieverzekering.
  • Mogelijkheid om in te schrijven in leaseplan voor elektrische bedrijfsfiets
  • Modern en vlot bereikbaar kantoor met parkeerplaats en fietsenstalling voor de medewerkers.   

Vragen of Interesse?

U kan steeds contact op nemen met Kandidaat-notaris Jolien De Wachter

contactgegevens:

Kandidaat-Notaris Jolien De Wachter

Gistelsteenweg 295

8490 Jabbeke

tel: 050/81.12.32

fax: 050/81.37.34

email: jolien.dewachter@vadenot.be

www.vadenot.be

Indien u solliciteert bij ons zal uw CV en motivatiebrief, die onder andere identificatiegegevens, gegevens betreffende het beroep en academisch curriculum/ studies bevatten, in onze databank 3 jaar bijgehouden worden om redenen van gerechtvaardigd belang. We kunnen gedurende deze termijn dan immers contact met u opnemen voor een nieuwe job opportuniteit binnen onze instellingen. Deze gegevens zullen niet uitgewisseld worden met derden, tenzij omwille van een wettelijke verplichting. U kan steeds alle rechten uitoefenen opgenomen in de GDPR met name, recht op inzage en informatie, recht op gegevenswissing, recht op beperking van de verwerking, recht op rectificatie, recht op bezwaar en recht om klacht neer te leggen bij de toezichthoudende overheid, door onze functionaris van gegevensbescherming te contacteren via info@privanot.be. Wij zien erop toe dat al uw persoonlijke gegevens worden verwerkt in overeenstemming met de toepasselijke regelgeving.

 Afdrukken
Notariskantoor Van Hoestenberghe & Dewagtere (Vadenot) te Jabbeke (tussen Brugge en Oostende) zoekt een extra, gemotiveerde medewerker voor indienstneming: Paralegal (m/v/x) 13 januari 2022

Voltijds

Functieomschrijving:

Je vervult een belangrijke rol in de organisatie van het kantoor en het behandelen van dossiers.

Je voornaamste taken bestaan uit:

                ° opstart dossiers,

                ° administratieve opzoekingen vóór de akte,

                ° formaliteiten na de akte

                ° agenda- en afsprakenbeheer,

In functie van je interesses en competentieniveau kan je de mogelijkheid krijgen om verder te groeien binnen het kantoor:

                ° beheer van de algemene mailbox van het kantoor.

                ° opstellen van notariële akten

                ° dossierbeheer

Werkomgeving:

Een notariskantoor waar traditie en vernieuwing, ervaring en jong talent hand in hand gaan. Het beste van twee werelden. Het kantoor groeit. Het kantoorgebouw werd uitgebreid met een gloednieuwe verdieping voor de medewerkers. Om ons team te ondersteunen en de goede service te waarborgen, zijn wij op zoek naar een administratieve medewerker.  

Wij vragen:

  • Je hebt interesse in de notariële context.
  • Je hebt een niet-universitaire opleiding gevolgd (ervaring binnen het notariaat is zeker een pluspunt)
  • Je bent discreet, gemotiveerd en punctueel.
  • Je werkt zelfstandig, denkt oplossingsgericht en handelt proactief.
  • Je bent een teamspeler.
  • Je bent computerbehendig.
  • Je bent communicatief ingesteld en gaat graag met mensen om.

Wij bieden:

  • Fulltime of 4/5e tewerkstelling
  • Mogelijkheid om een fulltime (37,5 uren) te presteren op 4,5 dagen, zodat je wekelijks een halve dag vrijaf kan nemen;
  • Correcte verloning in functie van competenties.
  • Gestructureerde organisatie en een sterk geïnformatiseerde omgeving.
  • Dynamische en professionele werkomgeving met twee notarissen en een 19-tal medewerkers waaronder 2 kandidaat-notarissen;
  • Aangename werksfeer
  • Meermaals per jaar enkele leuke culturele, culinaire en sportieve teambuildingsactiviteiten
  • Werkzekerheid op lange termijn.
  • Mogelijkheid om binnen het kantoor te groeien en meer verantwoordelijkheden op te nemen.
  • Maaltijdcheques, Groepsverzekering, Hospitalisatieverzekering.
  • Mogelijkheid om in te schrijven in leaseplan voor elektrische bedrijfsfiets
  • Modern en vlot bereikbaar kantoor met parkeerplaats en fietsenstalling voor de medewerkers.   

Vragen of Interesse?

U kan steeds contact op nemen met Kandidaat-notaris Jolien De Wachter

contactgegevens:

Kandidaat-Notaris Jolien De Wachter

Gistelsteenweg 295

8490 Jabbeke

tel: 050/81.12.32

fax: 050/81.37.34

email: jolien.dewachter@vadenot.be

www.vadenot.be

Indien u solliciteert bij ons zal uw CV en motivatiebrief, die onder andere identificatiegegevens, gegevens betreffende het beroep en academisch curriculum/ studies bevatten, in onze databank 3 jaar bijgehouden worden om redenen van gerechtvaardigd belang. We kunnen gedurende deze termijn dan immers contact met u opnemen voor een nieuwe job opportuniteit binnen onze instellingen. Deze gegevens zullen niet uitgewisseld worden met derden, tenzij omwille van een wettelijke verplichting. U kan steeds alle rechten uitoefenen opgenomen in de GDPR met name, recht op inzage en informatie, recht op gegevenswissing, recht op beperking van de verwerking, recht op rectificatie, recht op bezwaar en recht om klacht neer te leggen bij de toezichthoudende overheid, door onze functionaris van gegevensbescherming te contacteren via info@privanot.be. Wij zien erop toe dat al uw persoonlijke gegevens worden verwerkt in overeenstemming met de toepasselijke regelgeving.

 Afdrukken

Notariskantoor Van Hoestenberghe & Dewagtere (vadenot) te Jabbeke (tussen Brugge en Oostende) zoekt een extra, gemotiveerde medewerker voor indienstneming: Jurist / stagiair (m/v/x)

13 januari 2022

Voltijds

Functieomschrijving:

  • je begeleidt cliënten op belangrijke ogenblikken of fasen in hun leven;
  • beheren van juridische dossiers en opstellen van notariële akten.
  • in functie van je interesses en competentieniveau krijg je de mogelijkheid om uiteenlopende soorten dossiers te behandelen dan wel om je te specialiseren in één of twee specifieke domeinen van het notariaat.

Werkomgeving:

Een notariskantoor waar traditie en vernieuwing, ervaring en jong talent hand in hand gaan. Het beste van twee werelden. Het kantoor groeit. Het kantoorgebouw werd uitgebreid met een gloednieuwe verdieping voor de medewerkers. Om ons team te ondersteunen en de goede service te waarborgen, zijn wij op zoek naar een extra juridisch medewerker.  

Wij vragen:

  • Je hebt een juridische universitaire of niet-universitaire opleiding gevolgd (Ervaring binnen het notariaat is een pluspunt)
  • Je bent discreet, gemotiveerd en punctueel.
  • Je werkt zelfstandig, denkt oplossingsgericht en handelt proactief.
  • Je bent een teamspeler.
  • Je bent computerbehendig.
  • Je bent communicatief ingesteld en gaat graag met mensen om.

Wij bieden:

  • Fulltime of 4/5e tewerkstelling
  • Mogelijkheid om een fulltime (37,5 uren) te presteren op 4,5 dagen, zodat je wekelijks een halve dag vrijaf kan nemen;
  • Goede verloning.
  • Gestructureerde organisatie en een sterk geïnformatiseerde omgeving.
  • Dynamische en professionele werkomgeving met twee notarissen en een 19-tal medewerkers waaronder 2 kandidaat-notarissen;
  • De dossierbeheerder werkt samen met een paralegal die hem/haar administratief ondersteunt en wordt goed begeleid door de notarissen / kandidaat-notarissen.
  • Medewerkers krijgen voldoende focustijd om hun inhoudelijke taken kwalitatief uit te voeren (vb. de juridische medewerkers krijgen gedurende 3 halve dagen per week geen externe telefoons; niet-dossiergebonden vragen van cliënteel worden beantwoord in het kader van een beurtrolsysteem).
  • Juristen krijgen de mogelijkheid om zelf besprekingen te houden met klanten.
  • Inzet op kennisverrijking (bijscholingen, uitgebreide juridische bibliotheek en databanken) en kennisdeling (o.m. door juridische kantoorvergaderingen).
  • Aangename werksfeer
  • Meermaals per jaar enkele leuke culturele, culinaire en sportieve teambuildingsactiviteiten
  • Werkzekerheid op lange termijn.
  • Maaltijdcheques, ecocheques, groepsverzekering, hospitalisatieverzekering.
  • Mogelijkheid om in te schrijven in leaseplan voor elektrische bedrijfsfiets
  • Modern en vlot bereikbaar kantoor met parkeerplaats en fietsenstalling voor de medewerkers.   

Vragen of Interesse?

U kan steeds contact op nemen met Kandidaat-notaris Jolien De Wachter

contactgegevens:

Kandidaat-Notaris Jolien De Wachter

Gistelsteenweg 295

8490 Jabbeke

tel: 050/81.12.32

fax: 050/81.37.34

email: jolien.dewachter@vadenot.be

www.vadenot.be

Indien u solliciteert bij ons zal uw CV en motivatiebrief, die onder andere identificatiegegevens, gegevens betreffende het beroep en academisch curriculum/ studies bevatten, in onze databank 3 jaar bijgehouden worden om redenen van gerechtvaardigd belang. We kunnen gedurende deze termijn dan immers contact met u opnemen voor een nieuwe job opportuniteit binnen onze instellingen. Deze gegevens zullen niet uitgewisseld worden met derden, tenzij omwille van een wettelijke verplichting. U kan steeds alle rechten uitoefenen opgenomen in de GDPR met name, recht op inzage en informatie, recht op gegevenswissing, recht op beperking van de verwerking, recht op rectificatie, recht op bezwaar en recht om klacht neer te leggen bij de toezichthoudende overheid, door onze functionaris van gegevensbescherming te contacteren via info@privanot.be. Wij zien erop toe dat al uw persoonlijke gegevens worden verwerkt in overeenstemming met de toepasselijke regelgeving.

 Afdrukken

Notariskantoor Van Hoestenberghe & Dewagtere (Vadenot) te Jabbeke (tussen Brugge en Oostende) zoekt een extra, gemotiveerde medewerker voor indienstneming: Paralegal (m/v/x)

13 januari 2022

Voltijds

Functieomschrijving:

Je vervult een belangrijke rol in de organisatie van het kantoor en het behandelen van dossiers.

Je voornaamste taken bestaan uit:

                ° opstart dossiers,

                ° administratieve opzoekingen vóór de akte,

                ° formaliteiten na de akte

                ° agenda- en afsprakenbeheer,

In functie van je interesses en competentieniveau kan je de mogelijkheid krijgen om verder te groeien binnen het kantoor:

                ° beheer van de algemene mailbox van het kantoor.

                ° opstellen van notariële akten

                ° dossierbeheer

Werkomgeving:

Een notariskantoor waar traditie en vernieuwing, ervaring en jong talent hand in hand gaan. Het beste van twee werelden. Het kantoor groeit. Het kantoorgebouw werd uitgebreid met een gloednieuwe verdieping voor de medewerkers. Om ons team te ondersteunen en de goede service te waarborgen, zijn wij op zoek naar een administratieve medewerker.  

Wij vragen:

  • Je hebt interesse in de notariële context.
  • Je hebt een niet-universitaire opleiding gevolgd (ervaring binnen het notariaat is zeker een pluspunt)
  • Je bent discreet, gemotiveerd en punctueel.
  • Je werkt zelfstandig, denkt oplossingsgericht en handelt proactief.
  • Je bent een teamspeler.
  • Je bent computerbehendig.
  • Je bent communicatief ingesteld en gaat graag met mensen om.

Wij bieden:

  • Fulltime of 4/5e tewerkstelling
  • Mogelijkheid om een fulltime (37,5 uren) te presteren op 4,5 dagen, zodat je wekelijks een halve dag vrijaf kan nemen;
  • Correcte verloning in functie van competenties.
  • Gestructureerde organisatie en een sterk geïnformatiseerde omgeving.
  • Dynamische en professionele werkomgeving met twee notarissen en een 19-tal medewerkers waaronder 2 kandidaat-notarissen;
  • Aangename werksfeer
  • Meermaals per jaar enkele leuke culturele, culinaire en sportieve teambuildingsactiviteiten
  • Werkzekerheid op lange termijn.
  • Mogelijkheid om binnen het kantoor te groeien en meer verantwoordelijkheden op te nemen.
  • Maaltijdcheques, Groepsverzekering, Hospitalisatieverzekering.
  • Mogelijkheid om in te schrijven in leaseplan voor elektrische bedrijfsfiets
  • Modern en vlot bereikbaar kantoor met parkeerplaats en fietsenstalling voor de medewerkers.   

Vragen of Interesse?

U kan steeds contact op nemen met Kandidaat-notaris Jolien De Wachter

contactgegevens:

Kandidaat-Notaris Jolien De Wachter

Gistelsteenweg 295

8490 Jabbeke

tel: 050/81.12.32

fax: 050/81.37.34

email: jolien.dewachter@vadenot.be

www.vadenot.be

Indien u solliciteert bij ons zal uw CV en motivatiebrief, die onder andere identificatiegegevens, gegevens betreffende het beroep en academisch curriculum/ studies bevatten, in onze databank 3 jaar bijgehouden worden om redenen van gerechtvaardigd belang. We kunnen gedurende deze termijn dan immers contact met u opnemen voor een nieuwe job opportuniteit binnen onze instellingen. Deze gegevens zullen niet uitgewisseld worden met derden, tenzij omwille van een wettelijke verplichting. U kan steeds alle rechten uitoefenen opgenomen in de GDPR met name, recht op inzage en informatie, recht op gegevenswissing, recht op beperking van de verwerking, recht op rectificatie, recht op bezwaar en recht om klacht neer te leggen bij de toezichthoudende overheid, door onze functionaris van gegevensbescherming te contacteren via info@privanot.be. Wij zien erop toe dat al uw persoonlijke gegevens worden verwerkt in overeenstemming met de toepasselijke regelgeving.

 Afdrukken
 

Immo

Online verkoop € 175.000

Appartement
Groene-Poortdreef 22
8200 Sint-Michiels

Uit de hand verkoop € 849.000

Huis
Potterierei 1
8000 Brugge

 

VADENOT

Gistelsteenweg 295
8490 Jabbeke
Tel. (050) 81.12.32
Fax. (050) 81.37.34

 

Openingsuren
 

Ons kantoor is nu open

M 08:30 >  12:30   13:30 > 20:00  
D 08:30 >  12:30   13:30 > 18:30  
W 08:30 >  12:30   13:30 > 20:00  
D 08:30 >  12:30   13:30 > 18:30  
V 08:30 >  12:30   13:30 > 18:30  
Z gesloten  
Historiek Route

Routebeschrijving

Indien u via autosnelweg komt:
a) Richting Oostende of Veurne:
Afrit Jabbeke (6)
Op de afrit na het benzinestation, subafrit Jabbeke (6b) nemen tot aan rondpunt.
Op het rondpunt rechts afslaan en na 400 meter bevindt zich op de linkerkant het kantoor. Een zwart hoekig gebouw.

b) Richting Brugge-Gent-Brussel:
Afrit Jabbeke (6) volgen tot aan rondpunt.
Via rondpunt over de brug over de autosnelweg.
Aan rondpunt terug autosnelweg richting Brussel oprijden.
Op de oprit na het benzinestation de afrit Jabbeke nemen tot aan het rondpunt.
Op het rondpunt rechts afslaan en na 400 meter bevindt zich op de linkerkant het kantoor. Een zwart hoekig gebouw.

Historiek

Opvolgers van:
Meester Antoine Van Hoestenberghe

Meester Patrick Van Hoestenberghe

Meester Karlos Dewagtere

Verlofperiodes